Alpy - Egesengrat 2631 m.n.m.

02.12.2022

Délka trasy: 7 km

Náročnost: střední

Převýšení: 360 metrů

Doba pohybu: 2,5 h (s malým dítětem)

Dostupnost: krosna

Parkování: zdarma parkoviště v Muttenberg

Výstup na vrchol Egesengrat ve výšce 2631 m.n.m začíná v lyžařském středisku Muttenberg. V letní sezóně jsou přilehlá parkoviště zadarmo a místa je tu opravdu všude dost. Odtud se již můžete vydat po svých a nebo využít poměrně levné lanovky. Cena do první stanice stojí pro dva dospělé a jedno dítě cca 15 euro. Hned od lanovky se napojíte na červenou turistickou trasu, po které kolem chaty Dresdner Hutte zamíříte vzhůru k vrcholu. Jelikož se nacházíte ve výšce kolem 2300 metrů, již od prvních kroků si budete užívat naprosto úchvatné výhledy do okolí a když chytíte stejně krásné počasí jako my, budete se cítit jako v pohádce. Po kilometru a půl cesty se dostanete na menší vrchol s názvem Egesennieder. Zhruba po dalších 100 metrech odbočte vpravo a stoupejte k malému horskému jezírku. Právě zde jste již jen necelý kilometr od vašeho dnešního cíle. Načerpejte síly, neboť jak už to bývá, tato část trasy bude ta nejnáročnější. Z vrcholu Egesengrat máte dvě možnosti jak pokračovat.

Tou první je postupovat dále přes vrchol rovně, ale v cestě je značen žebřík. Pokud tuto možnost stejně jako my vzhledem k malému dítěti zavrhnete, je druhou možností návrat po stejné trase k jezírku. Od něj se vydáte cestou vlevo, která vás kolem lanovky zavede až dolů na parkoviště k vašemu autu. Občerstvení je hned na začátku výletu, ale i v první stanici se nacházejí dvě chaty s občerstvením.