Naše cesty

Země, která nás svojí přírodou okouzlila již před třemi lety při naší první návštěvě. Zvláště pak oblast okolo jezer na okraji rakouských Alp. Tento rok jsme se sem vrátili a chtěli prozkoumat místa, která jsme tehdy nestihli navštívit.

Zabaleno, nakoupeno, a tak opět po 6 letech vyrážíme k našim sousedům na Slovensko, kde naše záliba v turistice začala. Vyjíždíme, jako už obvykle, ve večerních hodinách, aby Matyáš co nejvíce cesty prospal. Zhruba po 5 hodinách jízdy projíždíme Rožnovem pod Radhoštěm a jelikož jde spaní už i na nás, rozhodneme se tady zastavit a přespat.

28. únor (221 den na cestách)
Po 30 dnech přejíždíme hranice této země, s jejímž navštívením jsem nejprve lehce váhali. Na vině byla opatření proti Covidu a také informace od cestovatelů, kteří mluvili o velkých problémech při přespávání v autě. Našli se i tací, kteří tvrdili, že jim místní rozbili okénka, či po nich házeli kamení. Navíc země...

Poslední dny ve Španělsku - 176 den.
Poslední dny před odjezdem z této země trávíme většinu času u moře. Počasí je nyní parádní, jsou pořádné vlny a navíc Markét může konečně se mnou do vody. Koupání je tedy surové, a tak si ho náležitě užíváme.Následující den přijíždíme k přístavní městu Cádiz, které chceme navštívit. Parkujeme...

Když jsme na tento ostrov před čtyřmi týdny připlouvali, příliš jsme nevěděli, co nás čeká. Jelikož jsme tuto zemi neměli v plánu, nic jsme si o ní dopředu nezjišťovali. Avšak první den po probuzení kousíček od přístavu jsme spatřili to krásné pobřeží s úžasně modrou vodou. Hned jsme tušili, že tady se nám nejspíše bude líbit 🙂. Na cestování...

Pomalu ale jistě končíme putování po této zemi, ve které jsme strávili téměř dva měsíce a najeli cca 3 500 kilometrů. Za tuto dobu jsme tady toho stihli poměrně mnoho. Proto si dovolím udělat rekapitulaci a navíc i naše malé hodnocení. Je to pouze náš úhel pohledu a vím, že spousta lidí to může mít zcela jinak.

Největší perlou tohoto malinkatého státu je vápencové skála s názvem Rock of Gibraltar. Tento jeden z herkulových sloupů se tyčí do výšky 426 m.n.m a byl obýván od doby kamenné. Právě zde byla v lomu Forbes objevena první lebka neandrtálce. Najdete zde části maurské pevnosti, spoustu jeskyň a obrovský labyrint tunelů sloužící k vojenským účelům.